A-TRUPPEN
Truppen
Statistik
Cookies
Tabellen
Matchplan
Matchsökning

JUNIORER
J18

UNGDOMAR
Skridskoskolan
U8 Team 08
U9 Team 07
U10 Team 06
U11 Team 05
U13 Team 03/04
U14 Team 02
U15/16 Team 99-01
U-Cupinformation
U-sektionen INFO

ÖVRIGT
Dokument
Oldboys
1966
Arkiv 1995-2001
Arkiv 2001-2002
Arkiv 2002-2003
Arkiv 2003-2004
Arkiv 2004-2005
Arkiv 2005-2006
Arkiv 2006-2007
Arkiv 2007-2008
Arkiv 2008-2009
Arkiv 2009-2010
Arkiv 2010-2011
Arkiv 2011-2012
Arkiv 2012-2013
Arkiv 2013-2014
Arkiv 2014-2015
Arkiv 2015-2016
Arkiv J-stats
Biljettpriser
Hitta till Hallen
J-nyheter 03-04
J-nyheter 04-05
J-nyheter 05-06
J-nyheter 06-07
J-nyheter 07-08
J-nyheter 08-09
Ljusteräng 08/09
Ljusteräng 09/10
Ljusteräng 10/11
Nätverket
Puckracet 2002
Referat 2001-02
Referat 2002-03
Referat 2003-04
Referat 2004-05
Referat 2005-06
Referat 2006-07
Referat 2007-08
Referat 2008-09
Referat 2009-10
Referat 2010-11
Referat 2011-12
Referat 2012-13
Referat 2013-14
Referat 2014-15
Sponsorer
WK Grafik
WK Song (mp3)





Vad hände?
[2014-03-02] Morgonstund har guld i mun? Trots att vi vaknar upp till dis och dimma känns det riktigt bra att stiga upp.

Har vi drömt? Nej, tidningar skriver samma som vi upplevde igår. Vad jag förstår satt det runt 25 – 30 grupper utspridda i kommunen och tittade på KIK. När festdimmorna skingrat sig ställer man sig frågan, Vad händer i föreningen?

Jag kan bara ge min bild om vad som händer. Under hösten har jag sett ett leende på ledare, funktionärer, föräldrar och många andra som har en uppgift inom föreningen. Jo, jag har sett sura miner också. Tycker mig kunna se att dessa mungipor glider sakta upp mot hårfästet.

Vågar påstå att föreningens hjärta börja växa överallt. Olika grupper tar egna initiativ för att öka trivseln i hallen. Fika på kvällarna, disco etc etc.

Marknadsgruppen med Niclas Olssons i spetsen blir uppringda av nya och gamla sponsorer som vill vara med och bidraga på något sätt till föreningen. Hur ofta händer det? – inte ofta!

Varför händer detta fenomen – kanske vill man synas i en förening där hjärtat får mer plats än ekonomiska termer.

Nu kan inte en förening leva och utvecklas med enbart goda hjärtan och intentioner. Bäste läsare, titta i hallen vilka sponsorer som bidrar med sponsring till KIK.

Under höst och vinter har jag haft förmånen att träffa A-lags teamet från och till. Med- och motgångar har avlöst varandra! Varje gång det har varit motgång har jag hört, "vi SKA vidare!"

Erkänner att jag bitvis varit skeptisk men efter att lärt känna detta team så inser jag att hjärtat sitter på rätta stället inom laget!

Jag har en teori om framgången, laget som tog form under sommaren är intakt till 95%. Lagandan har växt mer och mer under resans gång. Här kanske vi ska fundera på varför det blev så?

Jag hörde att 3500 åskådare i Arenan jublade när det stog 4-3 efter andra perioden. Har vi en idrottsanda i stan? Oavsett så är vi många som känner att nackhåren reser sig!

Avslutningsvis rekommendera jag Åshöjdens BK av Max Lundgren, samt citatet av Gunde Swan: ”Ingenting är omöjligt”

Jan Svensson   


» Tillbaka
SÖK




Copyright © 2001| 2002 Kristianstad Hockey | Om du har kommentarer eller frågor, vänd dig till KIKs kansli.
Telefonnummer: +46 (0)44-12 73 32. Faxnummer: +46(0)44-10 92 46 Det går även att skicka e-mail: till KIKs Kansli.
Webbproduktion i samarbete med Kristianstadsbladets webbavdelning: Mika Rossi
För upplägg och innehåll på Kristianstads IKs hemsidor svarar Tomas Bengtsson och Håkan Bergström.
















Va Mat & Kart

Shell Rondellen

Toyota Center

LM & Pema Transport

Starka Betongindustrier

Lelles Atervinning

Christianstad Bilvårdscenter

Fasab

Länsförsäkringar

Din Mäklare

Jaffa Blommor

Restaurang Metropol

Klicka här för att prenumerera på KIKs matchkalender