Bästa Supporter
[2013-11-20]
Inför säsongen påbörjade jag, Fredrik Arvidsson, projektet ”radioreklamkampanjen” som ett steg i ledet mot fler folk till ishallen under matcherna och bredare marknadsföring, för att ge hockeyn mer utrymme till att ta större plats i Kristianstad. Samtidigt tog insamlingen till supporterspelaren fart, samt att försäljning av säsongskorten och tröjaktionen startade. I detta skede lade jag denna kampanjen på is ihop med Marknadsansvarig Niklas Olsson, då vi kände då att de skulle bli alldeles för mycket att samla in pengar till. Det vi däremot bestämde var att dra igång igen, framåt slutet av grundserien, så att vi inför seriespelet efter jul står redo att locka en större publik. Nu står vi här, inför sista tredjedelen, och jag ihop med grabbarna i laget är redo att dra igång insamlingen till radiokampanjen och vi hoppas att just DU är med oss! Jingeln står färdig, och en egen version kommer även att spelas i hallen under varje hemmamatch från Halmstad hemma 25/11 till Nybro hemma 18/12. Vilken är förutsättningarna för att ro kampanjen i hamn? Avtalet med Mix Megapol och NRJ är klart. Så förutsättningen är att samla in priset som ligger på 25.000:-. Klarar vi förutsättningen så kommer jingeln att spelas på Mix Megapol och NRJ, 15 gånger på vardera kanal, per dag, 3 dagar innan matchdag. Hur gör vi nu? Det är i detta läget vi behöver ER hjälp. För att få ihop 25.000:- till jingeln krävs ett litet krafttag. Ett bidrag från dig gör mycket. Insamlingen kommer att ske i shoppen, där ni lämnar ert BIDRAG med NAMN, med minsta insatts 250:-. Du kommer få ett kvitto på att du har betalt, som du sparar, så att du ifall kampanjen inte går i lås ekonomiskt, kan få dina pengar tillbaka. Hur länge pågår insamlingen? Insamlingen pågår från Helsingborg hemma 20/11 till Nybro Hemma 18/12. Skulle det vara så att pengarna samlas in innan den 18/12 så avslutas såklart insamlingen då. Hur tackar vi dig? Som TACK för att DU bidrog till Kampanjen kommer ditt namn att synas på storbildsskärmen, varje hemmamatch, i ett ”Tack för ert stöd till Radiokampanjen”. Och i en egen jingel i hallen. Tack på förhand, vi ses i Shoppen. |